vriendjes-in-zuid-afrika.reismee.nl

Addo en Tsitsikamma (nu met foto's)

Zoals verwacht was er in Addo Elephant Park ook geen internet. We zaten weer eens helemaal afgesloten van de buitenwereld.
En helaas was in Knysna de verbinding heel erg slecht. En nu zitten we ergens tussen Oudtshoorn en Calitzdorp een nieuwe poging te ondernemen. Alleen is het hier ook erg traag, dus wel een update, maar geen foto's... (maar nu dus wel...)

Maar we hebben ondertussen wel weer genoeg meegemaakt.
Zaterdag zijn we begonnen in het Volkswagenmuseum in Uitenhage. Dit was wel grappig om te zien, maar je mist ook niks als je niet gaat.
Daarna zijn we gaan lunchen in Port Elizabeth, in een mooie zaak met uitzicht op zee.

En dan is het alweer tijd om Port Elizabeth / Colchester te verlaten en door te rijden naar Addo Elephant Park. Gelukkig is dit niet zo ver weg en gelukkig hebben we ook hier weer leuke huisjes. Alleen jammer dat er vanalles mis gaat of mis is gegaan met het boeken van de safari’s, waardoor er nauwelijks meer plaats is voor ons. We kunnen alleen maar mee met de sunrisers, de ochtendsafari’s die om 05.30 uur vertrekken. Die middag rijden we dan ook maar zelf door het park op zoek naar de beesten.

Er is weer genoeg afwisseling. We zien deze dagen onder andere schildpaddden, everzwijnen, jakhalzen en we hebben zelfs een stokstaartje gezien. En wat hebben we weer geluk gehad. We zijn nog maar net voor het eerst zelf onderweg als we bij een groep leeuwen uitkomen. Achteraf blijkt dat het om 2 mannetjes en 3 vrouwtjes gaat. De rest van de middag hebben we niet veel meer gezien van het park. Dit was meer dan genoeg en echt super om te zien!

Zowel zondag als maandag zijn we dus belachelijk vroeg opgestaan voor de safari.Zondag hebben we geluk gehad om heel erg veel olifanten te zien bij een waterplaats. Ook dit was weer erg indrukwekkend. Die middag gaan we ook terug om ze nog wat langer te kunnen bekijken. Maandag hebben we iets minder geluk. Op een paar olifanten en everzwijnen na, is er weinig te zien. Maar we hebben toch weer genoeg bewijsmateriaal verzameld, wat jullie dus nog tegoed hebben. (en dat jullie nu dus ook kunnen zien)

Maandagmiddag zijn we richting Knysna (spreek uit als “Najsna”) vertrokken.
Onderweg zijn we gestopt bij de Bloukransbrug. Dit is de hoogste brug waar je kunt bungeejumpen. En ik heb vaak genoeg aan Moniek gevraagd of ze dit deel van het verslag zelf wel schrijven, maar dat hoeft niet, dus doe ik het voor haar:

“She did it!!!”

Moniek is gewoon echt van die brug afgesproken. Super stoer van haar!!

Vol adrenaline, een hele gave ervaring rijker en voorzien van een stoer filmpje en foto’s gaan we weer verder. We komen op tijd aan op onze nieuwe slaapplek, waar we hartelijk ontvangen worden door een erg enthousiaste manager. We gaan nog wat eten in de stad en dan is deze dag helaas ook alweer voorbij.

Gisteren zijn we naar Tsitsikamma geweest. We hebben daar de hangbruggen getrotseerd en zo ongeveer de hele dag de Indische Oceaan bewonderd. We waren diep onder de indruk. En…, we waren erg blij dat de plensbui overkwam toen wij net zaten te lunchen...

‘s Avonds zijn we tapas gaan eten in een leuk restaurantje. En toen was alweer tijd om te gaan slapen.

En vandaag zijn we eerst nog bij de Knysna Heads gaan kijken, waar de lagune uitmondt in de oceaan.

Van daar uit hebben we nog even geshopt in Knysna en rond de middag zijn we vertrokken richting Oudtshoorn.
Vanmiddag zijn we naar de Cango Caves geweest. Erg commercieel, maar toch leuk om te zien.

En nu zitten we bij de receptie van onze nieuwe overnachtingsplaats. Ons huisje staat op een oude boerderij in de middle of nowhere. Dus daar is geen internetverbinding te bekennen. Maar in het restaurant / bij de receptie mogen we er wel gebruik van maken. Dus dan hebben jullie geluk, want dan zijn jullie weer helemaal op de hoogte, terwijl wij genieten van een glas rode wijn (en water & 7-up voor de mannen…) en wachten op het eten.

Bert-Jan

Super om te lezen dat het allemaal zo goed verloopt. Nog heel veel plezier en geniet ervan!

Willem en Paul

Volkswagenmuseum in Uitenhage? Moet niet gekker worden...

Rozemarijn

Ziet er allemaal super uit en gedurfd hoor Moniek!
Nog heel veel plezier :)
Liefs Andre, Rozemarijn en Liselot!

oudjes

Kan me indenken dat jullie het gevoel hebben dat het heel snel gaat. Er zijn nogal wat belevenissen. Weten jullie nog dat we afscheid van elkaar genomen hebben op vliegveld Düsseldorf. Geniet van struisvogels en alles rondom Kaapstad. Groetjes.

Nelly en Huub Meertens

Wat ziet dat er indrukwekkend uit. Complimentjes voor de sprong van Moniek..... wij zouden het niet durven. Geniet verder.

Betty & Jack

Zo te zien hebben jullie al veel mooie dingen beleefd
En hebben jullie na al die rondzwervingen goed kunnen slapen?
En waren de bedden naar jullie mening goed genoeg?
En zijn er in de komende dagen dingen gepland die jullie nog absoluut willen zien?
Verder willen we jullie nog hele fijne wilde dagen wensen.
Gr B & J

Helga

Gaaf om te zien de foto’s en wat knap van Monique dat ze gesprongen is. Gelukkig hebben jullie olifanten gezien in Addo. Geniet nog van Hermanus. Ik hoop dat jullie walvissen gaan zien. Geniet nog van jullie vakantie!

Ineke

Hoe kan het toch dat jullie vaker op foto’s staan met truien met lange mouw en daarna weer met mouwloze shirts?Is de temperatuur zo wisselvallig?
Geniet van jullie laatste weekje?
Ik ben begonnen met de countdown ??