vriendjes-in-zuid-afrika.reismee.nl

Kaapstad (deel 1)

Wat gaat de tijd toch snel.
Er zijn alweer twee dagen voorbij.

Gisteren hebben we een dagje cultuur gedaan. We hadden een excursie geboekt, die begon in District Six en het bijbehorende museum. Hier leren we al het een en ander over de apartheid.

Daarna gaan we naar het township Langa, een van de bekendste in Kaapstad. We krijgen uitleg in het cultureel centrum waar mensen opgeleid worden om handwerk te maken en te verkopen. Maar we mogen ook in de oorspronkelijke en de nieuwe woningen kijken en we bezoeken een kinderopvang.

’s Middags brengen we een bezoek aan Robbeneiland. Helaas is dit wel heel erg toeristisch en commercieel (we zaten met ongeveer 80 personen in één groep), waardoor het alle impact verloor. Wat ons betreft is het zeker geen aanrader, ondanks alle ellende die er plaats heeft gevonden.

En vanaf vandaag is het iedere dag even afwachten wat we gaan doen. Het is wachten op helder weer, zodat we de Tafelberg op kunnen. Gelukkig hebben we vanuit het appartement zicht op deze Tafelberg, zodat we vanochtend al snel de conclusie kunnen trekken dat het vandaag niks gaat worden. Dan maar alvast een groot deel van het Kaaps Schiereiland doen.

We beginnen in Muizenberg, waar we het station bekijken en de gekleurde huisjes op het strand (die trouwens wel een nieuw likje verf kunnen gebruiken).

Daarna gaan we door naar Simons Town / The Boulders waar we de pinguïns zien zitten. Ook deze zijn weer erg grappig om te zien. Het zijn een beetje de stokstaartjes van de zee.

En de rest van de middag brengen we voornamelijk op/rond Kaap de Goede Hoop door. De meest zuidelijke kaap van Zuid-Afrika (maar dus niet het meest zuidelijke punt). Er worden weer genoeg foto’s gemaakt, maar het valt op dat het souvenir-shoppen ook steeds beter gaat. Dat belooft nog wat voor de komende dagen…

Willen jullie een beetje voor ons mee duimen dat het weer nog wat beter wordt?
Vandaag was het voornamelijk grijs en rond de 18 graden. En nu regent het zelfs

Jenny

Bij deze sturen we jullie onze Nederlandse zon?, this niet veel maar alle beetjes helpen ?

Ineke

Het zal toch niet zo zijn dat jullie de Tafelberg NIET op kunnen! Ik ga meteen een kaarsje opsteken en misschien straks naast het bed op de knieën een gebedje ( oh nee ik kan niet meer op mijn knieën zitten) Dan maar duimen !!
Komt goed!!
Nog heel veel plezier de laatste dagen

oudjes

Wij duimen ook mee. We hopen op nog heel veel mooie foto's.