vriendjes-in-zuid-afrika.reismee.nl

Kaapstad (deel 2)

Het laatste verslag uit Zuid-Afrika…

Gisteren hebben we een redelijk rustige dag gehad. De Tafelberg is nog steeds in mist gehuld, dus dat ging niks worden.
We komen daardoor ook wat langzaam op gang en gaan daarna uitgebreid ontbijten bij een koffiezaakje hier om de hoek.

De ochtend brengen we door op de lokale markten, waar de laatste souvenirs worden gekocht. En nu maar hopen dat het allemaal in de koffers gaat passen.

’s Middags rijden we het laatste stuk van het Kaaps Schiereiland. We rijden over Chapmans Peak en nemen een kijkje in Houtbaai.

We eten bij een Italiaan in de buurt van het appartement en dan is het alweer tijd om te gaan slapen.

Vanochtend is het helder rondom de Tafelberg, maar het waait nog steeds te hard, waardoor de kabelbaan (nog steeds) dicht is. Dat betekent dat we nog steeds niet kunnen gaan. Maar omdat we toch graag de berg op willen, gaan we maar een poging doen om hem op te lopen. Dat hebben we geweten!!

Helaas halen we de top niet (al komen sommigen wel hoger dan anderen), maar de uitzichten zijn er niet minder om!

Na de lunch in het appartement beginnen we alvast aan het inpakken van de koffers en de souvenirs. Het lijkt er op dat we nog veel meer plaats hadden dan we dachten. Er is dus toch nog ruimte voor meer spullen…

Vanavond zijn we nog een keer naar het Victoria en Alfred Waterfront gegaan om foto’s te maken en te eten en dan is deze dag ook alweer om.

Morgen moeten we hier op tijd weg. We willen nog naar Signal Hill en Lions Head en daarna gaan we alsnog een poging doen om de Tafelberg op te kunnen. De weersvoorspellingen zien er goed uit, nu maar hopen dat de wind ook gaat liggen.

Jenny

Groetjes vanaf de donderdagavond dansschool! De berg op GELOPEN ?!?! OMG! Maar prachtig uitzicht dus vast de moeite waard. Wij steken een kaarsje op voor morgen. ?

Ineke

Ik hoop echt dat de “Tafelberg” jullie nog wil ontvangen.
Schietgebedje doet soms wonderen?Dussssss, dat ga ik proberen
Wat is de tijd gevlogen!!
Jammer voor jullie/ fijn voor de thuisblijvers ( althans voor eentje zeker?)
Goeie terugreis en tot zaterdag ✈️?