vriendjes-in-zuid-afrika.reismee.nl

Hluhluwe

Zoals verwacht is er in Hluhluwe (spreek uit als Sjloesjloewe) wel internet, maar ook weer niet heel erg snel. Er wordt zelfs verzocht om niet teveel te downloaden of online spelletjes te spelen. Maar dat weerhoudt ons er natuurlijk niet van om jullie toch even op de hoogte te houden. Al is het dan maar alweer zonder foto’s (of misschien stiekem toch eentje). Maar jullie hebben nog heel wat van ons tegoed, want:

WE HEBBEN ZE COMPLEET!!!

Gisteren zijn we vanuit Swaziland vertrokken. Het was een erg mooi land en een bijzondere ervaring. Bij de grensovergang gaat weer alles goed. Ze hebben maar 20 minuten nodig en dan hebben we alles stempels alweer compleet.
Ons nieuwe huisje is snel gevonden, en het ziet er weer leuk, knus en kneuterig uit. We worden vriendelijk ontvangen, halen snel de spullen uit de auto en halen het nog precies om met de middag-safari mee te gaan.
En wat hebben we daar een geluk mee gehad. We zijn nog geen uur onderweg als we buffels, leeuwen, olifanten en een neushoorn hebben gezien. We hebben de Big Five dus al compleet!
Onze dag kan niet meer stuk. En zoals beloofd, foto’s volgen nog.

Na de safari nemen we afscheid van elkaar. Erwin en Annemie gaan terug naar de lodge en Ruben en Moniek gaan Mkuze om samen met de ouders van Moniek te eten. Hoe bijzonder is dat dan!!

Het was een mooie dag, maar vandaag was net zo gaaf.
Vanochtend zijn we eerst naar Emdoneni Cheetah Project geweest. Hier hebben we Afrikaanse wilde katten, caracals, servals en cheeta’s gezien. We mogen de serval aaien en we mogen op de foto met de cheeta.
Diep onder de indruk gaan we lunchen en daarna mogen we ons weer melden voor een nieuwe safari. We zijn de enige vandaag (and 15 Japanese people volgens de gids) en we hebben een super safari. We hebben een hele leuke gids, Pete, die echt wel humor heeft. En de mannen zitten er helemaal klaar voor, ieder op een eigen bankje, met hun camera’s op de statieven. Ook die foto’s volgen nog
We zijn getuigen van een neushoorn-gevecht omdat een moeder haar jong beschermt tegen een ander mannetje. Het mannetje druipt uiteindelijk af. Die middag zijn we ook nog getuigen van een heuse olifanten-parade en een kudde buffels die de weg oversteekt.

We gaan nog druk op zoek naar leeuwen, maar die hebben zich helaas te goed verstopt. Maar we zijn weer goed verwend geworden.

Oh, het was trouwens rond de 27 graden vandaag, dus zelfs over het weer hebben we niks te klagen.

En nu weer op naar morgen. Morgen gaat we zelf rijden in het park. Eens kijken hoe dat gaat bevallen. En daarna gaan we door naar Durban. Hopelijk kunnen we jullie dan snel de foto’s laten zien.

Oudjes

Wat weer een geluk. Jullie krijgen wat jullie verdiend hebben. Vol spanning wachten we op foto's. Geniet ze

Juulke

Wow! Klinkt super goed! Geniet ervan!

Ineke

Ik realiseer me net dat iedereen die jullie blog leest nu Sjloesjloewe probeert uit te spreken ?
Fijn dat jullie 4 ze nu alle 5 op een rijtje hebben. Alles wat er nu nog op jullie pad komt is bonus.
Geniet!!!! En ik kijk al naar 18 november uit ?