vriendjes-in-zuid-afrika.reismee.nl

Swaziland

We hebben nog een paar MB internet over, dus we kunnen nog even snel een verslag van vandaag plaatsen, ook al is het dan nog steeds zonder foto’s. In Hluhluwe is de wifi ook beperkt, dus het is nog maar even afwachten of het daar ook gaat lukken.

Vandaag hebben we een leuke dag gehad in Swaziland. Het was alleen koud, nat en mistig. Het was zo’n 13 graden en het heeft eigenlijk de hele dag geregend. Maar dat houdt ons natuurlijk niet tegen.
We zijn begonnen bij Swazicandles, waar we kunnen zien hoe kaarsen gemaakt worden. Maar waar uiteraard ook de nodige kaarsen gekocht kunnen worden. En uit al die kaarsen die er te krijgen zijn, kiezen de meisjes allebei dezelfde. Toch wel bijzonder.
We bekijken ook nog even de winkeltjes die er omheen liggen. Er is genoeg moois te krijgen, maar we kunnen het toch allemaal laten liggen.
Van daar uit rijden we door naar “Gone Rural”. Dit is een werkplaats en winkel waar allerlei gewoven artikelen worden verkocht. En ook hier is de keuze weer enorm. Maar ook hier zijn we uiteindelijk weer geslaagd.
We eindigen de dag bij Ngwenya Glass, een glasblazerij met wederom een winkel. Het is indrukwekkend om te zien hoe iedereen hier precies weet wat zijn taak is. Voor ons ziet het er een beetje uit als een mierennest.
De laatste souvenirs worden gekocht en dan is het alweer tijd om terug te gaan naar het huisje.

We spelen nog wat spelletjes. Altijd handig om spelletjes bij je te hebben. Eergisteren was het nog fijn omdat het veel te warm was, vandaag kwam het goed uit omdat het veel te koud en te nat is. Iets met “4 seizoenen in een week”.
We eten vanavond, op aanraden van de eigenaresse van het huisje, bij een klein restaurantje dat hier 200 meter vandaan ligt. Van buiten ziet het er niet uit, maar van binnen is het erg gezellig. We krijgen allerlei typisch Afrikaanse gerechten geserveerd, zoals maïspap, bonenprut, spingbok, kip en paprika. Het één is wat lekkerder dan het ander, maar het was wel weer een super ervaring. Al vond de kokkin dat waarschijnlijk niet. Zij kwam vragen wat er mis was met het eten, omdat we zo weinig hadden gegeten, terwijl wij vol zaten tot achter de oren.
En toen was het alweer tijd om te gaan slapen. Totgauw!

oudjes

tot gauw

Mam en Pap uit Oirsb.

jammer van de foto's maar een heel mooi reisverslag.Hopelijk lukt het de volgende keer wel met verhalen en foto's.
Met Vrindelijke Groetjes Mam en Pap uit Oirsb.

Jenny

?"en eentje is de herfst, dan is de zomer klaar. 365 dagen telt een jaar"?. Veel plezier met zingen in de regen! We sturen wat zon jullie kant op. ?

Nelly en Huub Meertens

Leuk om jullie reis mee te mogen volgen. Veel plezier met jullie avontuur, geniet ervan.

groetjes Huub en Nelly