vriendjes-in-zuid-afrika.reismee.nl

Colchester

Goedemorgen,
Nog even snel een update nu we nog een goede wifi-verbinding hebben. Vanmiddag gaan we naar Addo Elephant Park en het is maar weer afwachten hoe de verbinding daar is.

Wij hebben een fijne mini-vakantie gehad, waarin we niet heel erg veel hebben gedaan, maar toch wel iets.

Donderdag zijn we gaan zwemmen in de oceaan en hebben we eventjes op het strand gelegen. Er is er eentje onder ons die hier echt van kan genieten, de rest heeft er de rust niet voor. Maar het was toch lekker en bijzonder om te doen.

We lunchen in ons “eigen huis” en ’s middags maken we een boottocht over de Sunday River, zeg maar de achtertuin van ons vakantiehuisje. We hebben alweer een leuke gids, die gelukkig heel snel in de gaten heeft dat hij met ons niet op zoek hoeft naar bijzondere vogels. Hij laat ons wel één van de zandduinen beklimmen om een mooi uitzicht te krijgen. Het was afzien, maar dan heb je ook wat.

We gaan ook naar een stukje strand waar goed te zien is hoe de rivier uitmondt in de oceaan. Ook dat is weer heel bijzonder.
En we laten het kind in ons naar boven komen en gaan op zoek naar mooie schelpen en testen hoe goed we nog kunnen ketsen. De gids amuseert zich ook met ons en doet net zo hard mij. En hij was goed!!

Daarna gaan we nog een heel eind terug over de rivier. En ineens lijkt het een hele andere rivier te zijn. Waar we eerst nog uitzicht hadden op de zandduinen, kijken we nu naar grote dure huizen en uiteindelijk is het helemaal groen. Hier ligt Addo Elephant Park al.

We varen terug en genieten van ons avondeten bij A taste of Africa, waar ze de hele avond countrymuziek draaien. Maar eigenlijk past dit zo goed bij het restaurantje dat het helemaal niet stoort.

En na zo’n relaxdagje is het natuurlijk weer tijd voor wat inspanning. We beginnen vrijdag met een excursie naar diezelfde zandduinen, maar dit keer om te sandboarden. Dat is eigenlijk hetzelfde als snowboarden maar dan op zand. Je gaat alleen 20 keer dood, omdat je iedere keer die berg op moet. Toen we een dag eerder vroegen of er een lift was, kregen we als antwoord: “Yes there is. You ‘lift’ your feet and you walk up the hill” Dat hebben we dus geweten. Maar het was wel weer een hele bijzondere ervaring, ook al zat het zand daarna echt overal.

De foto’s volgen zodra wij ze ook hebben. Deze krijgen we nog via de organisatie.

De rest van de dag gaat weer in relax-modus. We koelen af in het zwembad, we spelen nog een spelletje, we eten (water)ijsjes en we doen het vooral lekker rustig aan. Het is echt net alsof het vakantie is.
We sluiten de dag af bij hetzelfde restaurant als gisteren. Hier is vanavond een braai. Na de lunch van woensdag en het avondeten van donderdag zijn de verwachtingen erg hoog. Helaas valt dat tegen. Helaas, is het niet echt het lekkerste wat we deze vakantie gegeten hebben.
De rest van de avond doen we nog een spelletje onder het genot van een glaasje Amarula. En uiteindelijk liggen we toch weer op tijd in bed, want vandaag gaat de reis dus weer verder. We zijn benieuwd wat ons nog allemaal te wachten staat.

oudjes

Het is echt genieten. Veel plezier verder.

Mam en Pap uit Oirsb.

De foto's zijn heel mooi.Wat een prachtig land is Zuid-Afrika.Geniet er maar van.De groeten aan jullie vieren van Mam en Pap uit Oirsb.