vriendjes-in-zuid-afrika.reismee.nl

Panoramaroute

Tijd voor een nieuwe en waarschijnlijk voorlopig ook een laatste update. We hebben namelijk het vermoeden dat we in het Krugerpark geen internet zullen hebben.

Gisteren (zaterdag) hebben we een lange rit gemaakt. Het eerste stuk is wat saai omdat het voornamelijk snelweg is. Wat natuurlijk wel vreselijk verwend klinkt als je net twee dagen in Zuid-Afrika bent…. Maar hoe verder we komen, hoe mooier het wordt. We lunchen in de auto en we amuseren ons prima. Onderweg wordt een paar keer gestopt om de uitzichten vast te leggen en rond 14.00 uur zijn we in Pilgrims Rest, een oud goudzoekersdorpje. We beginnen met een verfrissende, chemisch uitziende, maar wel lekkere milkshake.

Daarna amuseren de heren zich met foto’s maken, terwijl de dames de huisjes van binnen bekijken.

We eindigen op de oude begraafplaats, die veel indruk maakt. Daarna is het tijd om te vertrekken.

En daar waar het gisteren nog 32 graden en zonnig was, is het vanmiddag mistig, regent het en is het maar 15 graden. Nooit gedacht hier nog gebruik te moeten maken van de mistlampen.
We worden erg vriendelijk ontvangen bij het huisje. En het huisje zelf is echt heel erg leuk.

We gaan nog even snel eten bij Da loose magoose, de route voor de dag erna wordt alvast uitgestippeld en dan is het alweer tijd om te gaan slapen.

En vandaag hebben we een lange, drukke en warme dag gehad (gemiddeld rond de 24 graden). We zijn begonnen met fantastisch uitzicht en een goed ontbijt. De rest van de dag hebben we (een deel van) de Panoramaroute gereden.

Ik kan er vanalles over schrijven, maar ik denk dat in dit geval een foto wederom meer dan 1000 woorden zegt. Dus daar gaan we:

We zijn begonnen bij de Mac Mac Falls, waar serieuze foto’s worden gemaakt.

Ook van de waterval trouwens

Vanuit de waterval gaan we door naar de Pinnacle. Dit is een rots waar we allemaal iets meer van verwacht hadden, maar waar we, ondank dat, de tijd toch goed gevuld krijgen….

Na de Pinnacle rijden we door naar God’s Window om daar, tussen alle Nederlandse toeristen foto’s te maken. Het uitzicht is mooi, maar als we wat verder omhoog lopen door The Rainforest komen we uit bij wat wij noemen “God’s zolder-window”. En hier is het uitzicht pas echt super!

We gaan lunchen bij Potluck Boskombuis. We eten onze eerste Bobotie, genieten van het uitzicht en laten de voetjes even afkoelen in het water.

Na de lunch rijden we door naar Bourke’s Luck Potholes:

En we eindigen de route bij de Three Rondavels, waar Annemie eindelijk de foto kan maken, die tien jaar geleden niet gemaakt kon worden.

Daarna is het tijd om snel terug te gaan naar het huisje. We eten onderweg nog bij Spur en sluiten de dag af met de GP van Amerika.

oudjes

Weer super.
We genieten mee.

Jenny

Omg, dan zit je in het prachtige Afrika en ga je de GP kijken ?. Moet zo te zien wel een mooie route zijn!

Mam en Pap uit Oirsb.

Ook deze serie is weer heel mooi weergegeven ga zo door.
M 7 P

Andre en gigi

Heel veel plezier in zuid afrika
Wij dansen ons wel lekker rond met richard?